10 способів генерації нових ідей
Ідеї приходять самі, але тільки до геніальних людей. Для їхньої генерації простим людям можна застосувати деякі перевірені методи. 10 методів які допоможуть ідеям народитися на світ:
1. Мозковий штурм. Автором цього методу є Алекс Осборн. Група людей активно пропонує різні ідеї, учасники групи намагаються їх розвинути, тут же аналізують їх, виявляючи недоліки і переваги.
2. Метод Едварда де Боно «Шість капелюхів». З ходом творчого процесу людина по черзі надягає Шість капелюхів різного кольору. У білому вона неупереджено перевіряє цифри і факти, в чорному – намагається знайти негативні риси, в жовтому – аналізує позитивні моменти, в зеленому – генерує нові ідеї, в червоному – може дозволити активну емоційну реакцію. Ну і, нарешті, у синій капелюх – підводить підсумки роботи.
3. Метод «Ментальні карти» розробив Тоні Бьюзен. У його теорії робиться наголос на те, що креативний процес тісно пов’язаний з пам’яттю людини, тому розвивати треба саме пам’ять. Він запропонував написати в центр листа ключове поняття, а всі асоціації, які треба запам’ятати, писати на промінцях, що йдуть від головного слова. Ідеї можна також малювати. Створення такої карти допомагає придумувати нові асоціації, образ карти набагато краще запам’ятовується
4. Синектика. Автор – Вільям Гордон. У його теорії головне джерело нових ідей – це пошук аналогій. Для початку необхідно вибрати об’єкт і намалювати таблицю для його аналогій. У першому стовпці пишуть прямі аналогії, у другому – непрямі, наприклад, ознаки першого стовпця. Потім зіставляють мета, об’єкт і непрямі аналогії. Приклад: об’єкт – олівець, завдання – розширення асортименту. Пряма аналогія – об’ємний олівець, її заперечення – плоский олівець. Результат – олівець-закладка.
5. Метод фокальних об’єктів від Чарльза Вайтінг. У цьому методі поєднуються ознаки різних об’єктів в одному предметі. Приклад: свічка і поняття «Новий рік». Новий рік значить свято, іскри бенгальських вогнів. Якщо бенгальську свічку стерти в порошок і додати його в віск, то вийде «новорічна» свічка з іскристою крихтою всередині. Іншими словами – дві старі ідеї в компіляції дають нам нову одну.
6. Морфологічний аналіз, запропонований Фріцем Цвікі, полягає в тому, що досліджуваний об’єкт розкидають на компоненти, з яких вибирають найістотніші характеристики. Потім їх змінюють і намагаються знову зібрати разом. У підсумку виходить новий об’єкт.
7. Непрямі стратегії. Цей метод придумали Брайан Ено і Пітер Шмідт. Для цього методу потрібна колода карт з командами, наприклад, «дай волю злості», «вкради рішення» та ін Людина витягає карти і виконує вказівку. Іншими словами – шахрайский метод ідейотворення.
8. Метод «Автобус, ліжко, ванна». У його основі лежить переконання, що нові ідеї не тільки ховаються в глибині нашої підсвідомості, але і рвуться назовні, треба їх просто випустити, тобто не заважати їхній появі. Нова ідея може прийти в голову в найнезвичайнішому місці і будь-який момент.
9. Розшифровка. Для цього необхідно взяти незрозумілий напис на іноземній мові, наприклад ієрогліфи. І коли людина, розгадує напис, в неї можуть народжуватися в голові різні асоціації, що пізніше стають за основу нових ідей.
10. Пастка для ідей. У цьому методі необхідно фіксувати абсолютно всі ідеї, можна їх записувати на диктофон або в зошит. А потім при нагоді повертатися до них і знаходити найкращу.
Джерело: Українські статуси