Статуси за темою:

Хитрі бізнес рішення з практики

Бізнес – це такий вид діяльності, де вирують зміни, як настрій у холерика. До того ж, звідусіль у спину, вуха, ніс і навіть в очі – дихають конкуренти. Тому не просто так, бізнес порівнюють із гостросюжетними фільмами. Усі ризики, божевільні ідеї, та несподівані повороти на ринку, роблять з бізнесу, як явища, чималий тренажер для кмітливості. Кожна солідна компанія, яка проривається до успіху, має безліч продуманих способів, як заявити про себе між людьми, як підвищити рівень своїх продажів і розчавити конкурентів. Найпопулярніший спосіб – реклама. Нею можна заповнити весь телеефір, заспамити своліми банерами всі можливі сайти, можна обліпити усі стовпи та паркани міста плакатами з відповідними написами. Але найхитріші і найкмітливіші – роблять шум навколо себе набагато оригінальніше…

Пропонуємо прочитати 9 найцікавіших історій про те, як відомі компанії світу домоглися визнання і слави. Іноді абсурдно, іноді хитро, але завжди – вдало!

Бізнес рішення з практики. Тема - реклама

1. Затягнути у рекламу відому людину

Спосіб відомий та простий. Але домовитися із зіркою про зйомки – це одна справа, рекламний ролик чи фотознімки відомої людини, що користується виробами вашої фірми – ще треба розповсюдити. А це уже тягне ще більших затрат, в результаті реклама вашого продукту з зіркою, обійдеться у чималу суму. Що ж придумали кмітливі? Відомий бренд – Puma, заплатила Пеле (король футболу) за те, щоби він почав зав’язувати шнурівки на своїх кедах за декілька секунд до початку фінального матчу чемпіонату світу 1970 року. Перед матчем ефір завжди заповнюють кадрами з зірками, що й відбулося цього разу. Крупний план з Пеле, який зав’язував шнурівки, потрапив у трансляцію і весь світ зрозумів, чиї кеди носить найкращий футболіст планети. В результаті, така реклама виявилася набагато дешевшою, адже це природня трансляція, яка не вираховується рекламщиками, і головне – вона дієвіша. Цей хід на довгі роки забезпечив успіх німецької компанії.

2. Скупити всю сировину

Для виготовлення продукту, фабрики та фірми використовують сировинний матеріал. І факт, що конкурент використовує той же сировинний матеріал. У сімдесятих роках минулого століття рідке мило продавала лише одна людина – Роберт Тейлор із США. Це був його винахід і він знав, що у цього продукту велике майбутнє. Але була одна проблема – він не міг запатентувати свій винахід. Ідея рідкого мила не була новою, а найпростіші помпи (дозатори), люди придумали за тисячоліття до нього. Все що він зробив, то це – з’єднав відомі компоненти унікальним способом. Тому декілька великих виробників мила могли б вкрасти розробку Тейлора, знищивши його крихітний бізнес, як цунамі нищить дерев’яний будинок.

Тейлор вирішив діяти хитріше, з великим ризиком взагалі втатити все. Він скупив всі пластикові помпи, що були вироблені на той час. Скупив абсолютно всі!!! Він витратив 12 мільйонів доларів, а це в рази перевищувало його прибуток, і замовив у двох виробників, що займалися підготовкою цієї сировини, 100 мільйонів помп! Із таким замовленням, потужності обох компаній, справлялися декілька років. Не маючи повноцінної сировинної бази для виготовлення рідкого мила, всі конкуренти Роберта Тейлора могли лише спостерігати за його успіхом у захоплені всього ринку, та кусати лікті від злості. Через два роки після свого ризикованого кроку, Тейлор продав бізнес Colgate-Palmolive за 61 мільйон доларів.

3. Розвести конкурента навкруг пальця

Герберт Дау заснував Dow Chemical в Мічигані, коли відкрив дешевший спосіб виробництва хім.засобів. Він продавав їх промисловим підприємствам у США по 36 центів за фунт, але не міг вийти на зарубіжні ринки, бо їх контролював німецький виробник, який продавав ті ж засоби за 49 центів. Коли Дау таки вдалося вийти на англійський ринок, німецький конкурент відповів тим, що став продавати свою продукцію в США всього лише за 15 центів. Він сподівався що подібний демпінг обанкротить і закриє Dow Chemical. Але Дау перехитрив німців. Замість того щоб знижувати ціни, він повністю припинив продажі в США і почав таємно скуповувати німецьку продукцію. Далі куплену продукцію, перепаковував і продавав в Європі по 27 центів за фунт. Тепер Dow Chemical – один з найбільших хімічних концернів у світі.

4. Допомогти постраждалим

5 серпня на шахті Сан-Хосе на півночі Чилі сталася аварія – в результаті обвалу породи, під землею опинилися 33 людини, що були ізольовані від світу. Вони провели в кам’яному мішку близько 3 місяців. Протягом часу, коли шахтарі сиділи у пастці, компанія Oakley відправила їм разом з їжею, водою та необхідними речами, по парі своїх фірмових сонцезахисних окулярів. Коли потерпілі нарешті були визволені, та вилізли назовні, їм довелося надіти ці окуляри – адже очі відвикли від яскравого світла за весь час перебування в шахті. Врятованих шахтарів у окулярах Oakley показали по всіх телеканалах і в усіх друкованих виданнях, це не рахуючи блогів та інтернет-сайтів. Ефект брендування від такої реклами – приголомшливий.

5. Не викликати підозр

Певний час, материнські плати для комп’ютерів Dell виробляла одна тайванська компанія. Одного разу ця маленька компанія запропонувала Dell збирати комп’ютери повністю. Незрозуміло було, яка користь від цього тайванської компанії – адже там ніхто не закінчував MBA, але для Dell це було вигідно, і вони погодилися. Угода працювала, і потім тайванська компанія запропонувала керувати ланцюжком поставок. Після цього вони захотіли ще й самостійно розробляти комп’ютери. Для Dell це все було дуже добре – менше витрат, більше доходів. Dell тепер могла робити лише те, що вміє – брендинг, а тайванці виконували всю чорну роботу.

Ця система прекрасно працювала і менеджери тайванської компанії знову поїхали в США, тільки цього разу вони навідалися в офіс мережі магазинів BestBuy, щоб продати їм свої комп’ютери, які були такі ж хороші за якістю, як і Dell, але коштували набагато дешевше.

Ця компанія називалася ASUS.

6. Прислухатися до порад споживачів

Раніше в тюбиках зубної пасти був дуже маленький отвір – всього два міліметри. Одного разу компанії Colgate було необхідно терміново підвищити продажі. Вони оголосили відкритий конкурс найкращої ідеї, що покращить продукцію. Один дядько запропонував збільшити отвір в тюбику. Тоді це здавалося вкрай дурною і нераціональної ідеєю. Але в Colgate вирішили ризикнути і спробувати. Результат відомий будь-якій людині, що коли-небудь чистила зуби – ці отвори і донині великого розміру.

Суть застосування ідеї була в тому, що шляхом збільшення діаметра отвору збільшиться кількість разово споживаної пасти. Внаслідок цього, людям доводиться частіше купувати новий тюбик, і продажі різко зростають.

7. Діяти за ситуацією

Річард Бренсон, засновник компанії Virgin, якось відпочивав на Британських Віргінських островах. У нього був квиток на рейс до Пуерто-Ріко, який чомусь скасували. Річарду довелося замовити чартер за 2000 доларів. Трохи подумавши, він розділив цю суму на кількість місць у літаку, знайшов крейдяну дошку і написав на ній: «Virgin Airways: 39 доларів за квиток до Пуерто-Ріко». Походивши з цією дошкою по аеропорту, він швидко заповнив свій літак пасажирами. Після прибуття в Пуерто-Ріко, один чоловік сказав Бренсону: «Virgin Airways не так вже й погані – це б стало непоганим бізнесом, будь у тебе сервіс трохи кращий». Так він заповнив літак, покрив свої витрати і подумав: а чому б справді не заснувати авіакомпанію?

8. Зіграти на іміджі

Позначка в кінці електронних листів «Відправлено з мого BlackBerry» з’явилася в той час, коли ці телефони були досить престижними – ними зазвичай користувалися топ-менеджери. Так що ця позначка стала рекламною кампанією, проведеною без особливих зусиль. По-перше, вона говорила адресату, що у відправника є можливість користуватися мобільним поштою. По-друге, повідомляла одержувачу, що лист набрано клавіатурою телефону, а значить, можна пробачити одруківки і помилки. По-третє, таким чином світ дізнавався про те, наскільки зручно користуватися телефонами Blackberry в якості мобільної робочої станції. І так – у людей була можливість відключити такий підпис, але вони цього не робили, що вішало додаткові плюси на бренд BlackBerry.

9. Заробити на помилці конкурента

На початку 90-х оператор зв’язку AT&T розгорнув велику маркетингову компанію. Кожен день по телевізору оголошували, що достатньо лиш зателефонувати 1-800-OPERATOR, і ви отримаєте доступ до більш дешевих тарифів міжміського зв’язку. Співробітники його найбільшого конкурента, MCI, зрозуміли, що люди можуть не розчути слово OPERATOR, тому зареєстрували номер 1-800-OPERATER. Так вони отримували клієнтів з числа тих, хто помилився номером, поки AT&T продовжував платити за рекламу.

Джерело: Українські статуси
Читайте також:

Зв'язок
Закрити

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Тема

Повідомлення

captcha